Citroen C4 Cactus Crossover Forum banner

Przyzwyczajanie się do automatycznego Kaktusa?

3 reading
21K views 23 replies 15 participants last post by  CactiBhoy  
#1 ·
Moim ostatnim samochodem był hybrydowy Toyota Auris z automatyczną skrzynią biegów. Używa przekładni CVT, która jest bardzo płynna w prowadzeniu. To był mój pierwszy automat po 10 latach jazdy samochodami z manualną skrzynią biegów i byłem z niego bardzo zadowolony.

W zeszłym tygodniu kupiłem automatycznego Cactusa i chociaż uwielbiam ten samochód, stwierdziłem, że automatyczna skrzynia biegów pozostawia wiele do życzenia w porównaniu do Aurisa. Główną rzeczą jest to, że samochód lubi szarpać podczas zmiany biegów, a czasami, podczas wyjeżdżania ze skrzyżowania lub ronda, naciskam pedał i może to zająć kilka sekund, zanim faktycznie zareaguje. Drugim problemem, jaki mam, jest to, że podczas powolnej jazdy lub próby przesunięcia się do przodu w wolnym ruchu lub parkowania, lub cokolwiek innego, również lubi szarpać.

W Aurisie podczas zatrzymywania/ruszania na wzniesieniach mogłem lekko przytrzymać pedał przyspieszenia, a samochód bardzo ładnie trzymał się w miejscu i poza naprawdę stromymi wzniesieniami samochód prawie nigdy się nie cofał. Cactus jednak bardziej przypomina manualną skrzynię biegów na wzniesieniach, chociaż rozumiem, że automatyczna skrzynia biegów jest w zasadzie manualną, którą samochód sam zmienia, co prawdopodobnie jest powodem,

Dostosowałem swój styl jazdy podczas przyspieszania, aby szarpanie podczas zmiany biegów zdarzało się znacznie rzadziej niż początkowo, ale nadal uważam, że inne problemy są trochę irytujące.

Jak inni kierowcy Cactusa to odczuwali? Czy to rzeczy, do których w końcu się przyzwyczaję? A może będę zirytowany tak długo, jak będę miał ten samochód?
 
#2 ·
W czwartek testuję nową wersję Cactus z automatyczną skrzynią biegów. Kiedy zadzwoniłem, żeby zapytać o to sprzedawcę, zapytałem, czy to zautomatyzowana skrzynia manualna. Facet powiedział, że nie, oryginalny Cactus miał zautomatyzowaną skrzynię manualną, do której przyznał, że 'była do bani i bardzo szarpała'. Ale nowy samochód ma prawdziwą automatyczną skrzynię biegów DSG. Wiem, że to niewiele pocieszenia, ale wygląda na to, że Citroen był świadomy, jak zła była stara 'automatyczna' skrzynia i teraz ją zmienił.
 
#3 ·
biffynoop said:
...chociaż doceniam to, że automatyczna skrzynia biegów jest w zasadzie manualną, którą samochód sam zmienia, co jest prawdopodobnie powodem,
Właśnie dlatego, w połączeniu z niezbyt niezawodną funkcją wspomagania ruszania pod górę - EKG ma ograniczenia, ponieważ w zasadzie jest zautomatyzowanym sprzęgłem w manualnej skrzyni biegów. W samochodach z elektronicznym hamulcem ręcznym działa dobrze, ale w samochodach z ręcznym hamulcem ręcznym, które polegają na kierowcy, aby zrównoważyć coś, czego tak naprawdę nie mogą poczuć, jest to słabość.
 
#4 ·
CactusBob said:
Ale nowy samochód ma odpowiednią automatyczną skrzynię biegów DSG.
To oksymoron, ponieważ skrzynia biegów 'DSG' nie jest prawdziwym automatem, działa na zasadzie sprzęgieł (dokładnie dwóch), a nie konwertera momentu obrotowego, więc jest również zautomatyzowaną skrzynią manualną, choć bardziej złożoną niż ETG/ EGS, którego używa PSA.

To również nie jest dokładne, jeśli to powiedział ci sprzedawca, ponieważ skrzynie biegów EAT6 i EAT8 to prawdziwe automaty, a nie skrzynie 'DSG' z podwójnym sprzęgłem.

Myślę, że ETG spotyka się z dużą niesprawiedliwą krytyką - ok, nie jest idealny, ale oferuje opcję automatyczną w mniejszych silnikach, ponieważ nie pochłania momentu obrotowego, mocy ani ekonomii jak tradycyjny automat, więc działa w silnikach takich jak 82 KM 1.2 w sposób, w jaki prawdziwy automat nigdy by nie działał.

Oczywiście technologia idzie do przodu, dlatego EAT6 jest stopniowo wprowadzany, ponieważ on również nie pochłania już mocy i ekonomii, ale jak tradycyjny automat nie jest tani - zobacz, ile kosztuje dodatkowo w porównaniu do manualnej skrzyni biegów w porównaniu do ETG, spora dopłata, zwłaszcza w mniejszych samochodach.
 
#5 ·
Szczerze mówiąc, artykuł WHAT CAR? https://www.whatcar.com/news/which-type-of-automatic-gearbox-should-i-buy/ błędnie klasyfikuje EAT (Co oni wiedzą, Jon Snow?). Jednak jeśli chodzi o użyteczność ETG w słabszych samochodach, myślę, że FrankBullitt ma rację: jeździłem 82ETG i uznałem, że jest w porządku, jeśli jeździ się nim delikatnie.

Jednak to, co mnie irytuje, to fakt, że niektórzy ostatni recenzenci Cactus Series 2, wspominając o opcji automatycznej skrzyni biegów, czasami odwoływali się do cech, które opisuje biffynoop. Podejrzewam, że tak naprawdę nie jeździli najnowszym samochodem z automatyczną skrzynią biegów. Mam późny model Series 1 2017 ex-demo 110EAT6, który powinien mieć więcej wspólnego z nowym samochodem. Jest więcej niż wystarczająco szybki: nie ma wahania przy ruszaniu, a skrzynia biegów tylko bardzo sporadycznie jest lekko szarpana przy niskich prędkościach. Może być prawdziwym gokartem z dwoma pedałami po mieście i muszę używać tempomatu na pustej autostradzie, aby przypadkowo nie jechać szybciej niż zamierzam.

Wspominając o innych popularnych tematach dotyczących Cactusa: nie tęsknię za obrotomierzem - jest więcej niż wystarczająca moc i moment obrotowy, a kickdown jest tak szybki, jeśli jest wymagany, że samochód niezawodnie reaguje w każdych okolicznościach, chociaż oczywiście w swoim oczekiwanym zakresie. Jedyny raz, kiedy użyłem ręcznego trybu zmiany biegów, to po to, aby zapobiec skakaniu między 5 a 6 biegiem na długiej, szybkiej podwyżce.

Podczas podróży do Manchesteru 140 kg (łącznie) kierowcy i pasażera z przodu plus 40 kg walizek w bagażniku dało zauważalną dodatkową stabilność w porównaniu do samego mnie w samochodzie. Rodzaj odwrotnego Hillmana Impa.

Na koniec, i wystawiając się na interesujące komentarze, uważam, że C4 Cactus 110EAT6 jest intrygującym połączeniem 2CV6 (miałem trzy w latach 1985-1994) i C6 2.7 HDi (jeden od 2009 do 2016). Gdyby tylko miał CarPlay i podgrzewane fotele...

To mój pierwszy post, więc przepraszam, jeśli podpis nie jest taki, jak zamierzono.
 
#6 ·
Szczęście mi dopisało, ząbki ostrzyłem jeżdżąc C4 Picasso Hdi z tym samym typem 6-biegowej automatycznej/manualnej skrzyni biegów. Szybko nauczyłem się używać łopatki do zmiany biegów w górę, do redukcji zawsze pozwalałem decydować samochodowi. Miałem wiele lat i 250 000 mil szczęśliwej jazdy i z radością mogę powiedzieć, że mój Cactus ma taką samą konfigurację i działa równie dobrze. Nie wiem, o co całe zamieszanie. To był prosty przypadek, w którym musiałem zrozumieć i nauczyć się prawidłowo używać maszyny.
Pozdrowienia dla wszystkich z mojego czarnego hdi Cactus
 
#7 ·
Można mnie nazwać staroświeckim, ale wolę stare automatyczne skrzynie biegów z konwerterem momentu obrotowego, dobrze spełniały swoją rolę. Lata temu miałem Renault 11 z automatyczną skrzynią biegów z tylko 3 biegami, ale nigdy nie sprawiał problemów i jeździło się nim przyjemnie i płynnie. Drugim automatem, który posiadałem, był były taksówkarz z Londynu o nazwie Fairway z silnikiem Nissana i bardzo płynną automatyczną skrzynią biegów z konwerterem momentu obrotowego. Jak wszystkie londyńskie taksówki, miał ogromny przebieg, ale jeździło się nim bardzo płynnie. Testuję automatycznego Cactusa, ponieważ automaty są o wiele łatwiejsze w prowadzeniu i myślę, że mój następny samochód prawdopodobnie będzie miał automat. Uważam, że niektóre nowe samochody nadal mają automaty z konwerterem momentu obrotowego.
 
#12 ·
Właśnie otrzymałem broszurę dla nowego modelu Cactus, podczas gdy obecny Cactus (manual, benzyna) jest serwisowany, ponieważ mogę być zainteresowany automatem. W starym modelu ETG (benzyna) zużycie paliwa było równe lub nieznacznie przekraczało to w wersji manualnej. W kroku wstecz, zużycie paliwa z automatyczną skrzynią biegów EAT6 jest prawie o 10% wyższe niż w odpowiedniku manualnym. Przetwornice momentu obrotowego po prostu nie są tak oszczędne jak sprzęgła, manualne lub automatyczne!
 
#13 ·
Cieszę się, że znalazłem to forum. Miesiąc temu kupiłem automatycznego Citroena Cactusa 1.2 z 2015 roku i uważam, że jest szarpany, a kiedy osiągam około 27 km/h, 55 km/h i 70 km/h, samochód zwalnia na sekundę, po czym ponownie przyspiesza. Denerwujące do szaleństwa, gdy próbuje się ruszyć ze świateł lub nabrać prędkości zjazdem na ruchliwą autostradę. Właściwie niebezpieczne, a wożę w nim mojego 2-letniego syna. Bardzo szarpie również podczas zwykłego poruszania się do przodu w trybie D bez dotykania pedału przyspieszenia. Zastanawiałem się, po co w samochodzie z automatyczną skrzynią biegów są łopatki do zmiany biegów, czyż nie chodzi o to w automatycznej skrzyni biegów, żeby nie martwić się ręczną zmianą biegów?
 
#14 ·
Wszystkie automaty 'pełzają' do przodu w pozycji 'D'. Skrzynia biegów EAT6 ma tryb (pół)manualny, do którego służą łopatki - niektórzy lubią wybierać bieg, ale nie chcą zawracać sobie głowy sprzęgłem, stąd łopatki.

Nie jestem pewien, dlaczego powinieneś mieć opóźnienie mocy podczas zmiany biegu, ale to sugeruje, że skrzynia biegów może wymagać uwagi...
 
#15 ·
Dzięki za odpowiedź. Tak, rozumiem, że wszystkie automaty pełzają, nauczyłem się jeździć w automatycznym BMW. Właśnie przeczytałem, że EAT6 zostało wycofane w 2016 roku, a niektórzy użytkownicy wspominają o tych samych problemach, które mam z krótką, irytującą pauzą przed ponownym przyspieszeniem. To dobrze, więc wiem, że to nie tylko samochód, który kupiłem z drugiej ręki, to robi. Samochód niedawno wrócił z oficjalnego serwisu Citroena tutaj w Holandii, ponieważ chciałem sprawdzić jego bezpieczeństwo, ponieważ kupiłem go od dość podejrzanej osoby - Powiedzieli, że jest dobrze, ale znaleźli problem z paskiem rozrusznika, więc go wymienili. Przetestuję łopatki, kiedy będę później jechał.
 
#16 ·
Klienci, u których stwierdzono, że mają samoczynną zmianę biegów, zostali obciążeni zrobotyzowaną manualną skrzynią biegów ETG6 firmy Citroen, która została wycofana do 2016 roku. Podobnie jak wiele jednostek tego typu, była niezwykle szarpana, z irytującą przerwą między zmianami biegów utrudniającą postęp. Jego prosty układ z trzema przyciskami uwolnił trochę miejsca do przechowywania w kabinie, ale Citroen wykorzystał to, aby wprowadzić nieporęczną hamulec ręczny w stylu samolotu.
 
#17 ·
"Klienci, u których stwierdzono, że mają samoczynną zmianę biegów, zostali obciążeni zrobotyzowaną manualną skrzynią biegów Citroena, zwaną ETG6, która została wycofana do 2016 roku. Podobnie jak wiele jednostek tego typu, była niezwykle szarpana, z irytującą przerwą między zmianami biegów utrudniającą postęp. Jego prosty układ z trzema przyciskami uwolnił trochę miejsca do przechowywania w kabinie, ale Citroen wykorzystał to, aby wprowadzić nieporęczną hamulec ręczny w stylu samolotowym."
Uważam, że OP ma EAT6, który jest w pełni automatyczny.
 
#19 ·
Oryginalny plakat?
 
#20 ·
Nasz automat jest w większości w porządku.

W mieście na płaskim terenie jest świetny. Nie ma potrzeby zmiany biegów, wystarczy wskazać właściwy kierunek! Na obrzeżach miasta, do 40 mil na godzinę, może też za długo pozostawać na 3. i 4. biegu. Pomiędzy 40 mil na godzinę a 60 do 65 mil na godzinę jest to trochę loteria, generalnie pozostaje na biegu niższym niż ten, który bym wybrał.

W tych okolicznościach zwykle jeżdżę na automacie do 30, a następnie przełączam na tryb manualny, gdy tylko pomyślę, że biegi powinny się zmieniać.

Interesujące jest to, że w trybie manualnym wyświetlacz sugeruje, kiedy zmienić bieg na wyższy. Jest jeden konkretny rondo, które idzie lekko pod górę, a potem znacznie stromiej. W trybie automatycznym silnik pozostaje na 3. biegu podczas jazdy pod górę, nawet podczas delikatnego przyspieszania do limitu 40 mil na godzinę. W trybie manualnym, przy tych samych prędkościach, wyświetlacz mówi mi, żebym zmienił na 4. bieg na rondzie i na 5. bieg, zanim dotrę na drugą stronę.

Gdyby tylko manualna część komputera była połączona z automatem, mogłoby to zaoszczędzić paliwo. To prawdopodobnie wyjaśnia dane dotyczące zużycia.

Jedynym problemem, jaki miałem, było to, kiedy zapomniałem, że jest w trybie manualnym i odjechałem w trybie automatycznym. W tym momencie zapomniałem również, że nie ma pedału sprzęgła...
 
#21 · (Edited)
.

Moja lewa noga, nie ma z nią nic złego (no, jeszcze nie!!!) automaty są dla leniwych ludzi, którzy nie potrafią zmieniać biegów lub wykonać prostego ruszania pod górę bez użycia hamulca awaryjnego. Każdy ma swoje zdanie, myślę. Miałem automatyczne zmieniarki, ale wolę MP3.

Jeździłem wszystkimi trzema typami zmiany biegów w Kaktusach, bardziej lubię typ manualny, inne typy są zbyt powolne, marnują paliwo. Jestem Szkotem i każdy grosz jest więźniem w chmurach.

I tak jak ludzie jeżdżący samochodami elektrycznymi, mówią co zrobisz, gdy paliwa kopalne będą rzadkie/zbyt drogie do kupienia. Mówię `Naładuję akumulator i użyję rozrusznika tak jak ty`. Nie obchodzi mnie planeta. Ona nie dba o mnie.
 
#22 ·
Mój ostatni samochód to był Toyota Auris hybrid z automatyczną skrzynią biegów. Używa przekładni CVT, która jest bardzo płynna w prowadzeniu. To była moja pierwsza automatyczna skrzynia biegów po 10 latach jazdy na manualu i byłem z niej bardzo zadowolony.

W zeszłym tygodniu kupiłem automatycznego Cactusa i chociaż uwielbiam ten samochód, stwierdziłem, że automatyczna skrzynia biegów pozostawia wiele do życzenia w porównaniu do Aurisa. Główną kwestią jest to, że samochód lubi szarpać podczas zmiany biegów, a czasami podczas ruszania na skrzyżowaniu lub rondzie wciskam pedał i może to zająć kilka sekund, zanim faktycznie zareaguje. Innym problemem, jaki mam, jest to, że podczas wolnej jazdy lub próby powolnego przesuwania się do przodu w wolnym ruchu lub parkowaniu lub cokolwiek innego, również lubi szarpać.

W Aurisie podczas zatrzymywania/ruszania na wzniesieniu mogłem lekko przytrzymać pedał przyspieszenia, a samochód bardzo ładnie trzymał się w miejscu i poza naprawdę stromymi wzniesieniami samochód prawie nigdy się nie cofał. Cactus z drugiej strony sprawia wrażenie bardziej manualnego na wzniesieniach, chociaż rozumiem, że automatyczna skrzynia biegów jest w zasadzie manualną, którą samochód sam zmienia, co prawdopodobnie jest powodem,

Dostosowałem swój styl jazdy podczas przyspieszania, aby szarpanie podczas zmiany biegów występowało znacznie rzadziej niż początkowo, ale nadal uważam, że inne problemy są trochę irytujące.

Jak inni kierowcy Cactusa z automatyczną skrzynią biegów to odczuwają? Czy to rzeczy, do których w końcu się przyzwyczaję? A może będę zirytowany tak długo, jak będę miał ten samochód?
Cześć
Czy mogę zapytać, jak dostosowałeś swój styl jazdy, aby szarpanie było mniejsze, gdy automat zmieniał biegi na wyższe?
 
#23 ·
Stwierdziłem, że ETG6 wymagało trochę przyzwyczajenia.

Jeździłem wieloma automatami, ale to dopiero drugi, który posiadam, pierwszym był Toyota Corolla 1.1 benzyna z 1968 roku, która (po odpowiednim serwisie) była tak płynna, że ​​można było pomyśleć, że nie ma biegów. Przez lata jeździłem kilkoma Chevym, Malibu i Dakotą, a także Chryslerem, które wszystkie działały dość płynnie i łatwo było się do nich przyzwyczaić, bez szczególnych dziwactw. Ostatnio jeździłem też kilkoma Volvo, które należą do najpłynniejszych, jakich doświadczyłem, więc przyzwyczajenie się do Cactusa wymagało myślenia o jeździe trochę bardziej jak o jeździe manualną skrzynią biegów, odpuszczania gazu i ponownego wciskania w odpowiednim momencie, gdy zbliżasz się do skrzyżowań. Pozytywne wciśnięcie pedału gazu i hamulca pomaga i przeważnie po prostu pozwalam mu robić swoje.

Prawie nigdy nie używam łopatek i przeważnie zawsze w tych samych 2-3 miejscach. Gubi się, gdy przechodzi od obciążenia do toczenia do obciążenia. Na mojej trasie do pracy jest rondo, które jest dla niego szczególnie kłopotliwe, ponieważ zatrzymujesz się lub zwalniasz na stromym wzniesieniu, a następnie wjeżdżasz na płaskie rondo, które wraca pod górę, gdy je okrążasz. Skrzynia biegów zmienia bieg w górę, gdy chcesz przejechać, jeśli na to pozwolisz, więc zwykle redukuję bieg wjeżdżając na rondo, a ręczne sterowanie zapobiega zmianie biegu przez kilka sekund (w instrukcji obsługi jest nawet notatka na ten temat).

To samo dotyczy zjazdu w kierunku ograniczenia do 40 z 30, więc toczenie się w niego wznosząc się, gdy zmienia się w ograniczenie do 50, ma tendencję do zmiany biegu na wyższy wchodząc w toczenie, a następnie na niższy, gdy przyspieszasz do 50, ale różnica jest niewystarczająca, więc natychmiast próbuje ponownie zmienić bieg na wyższy, powodując jego zadławienie i utratę prędkości i pędu, co skłania go do ponownej redukcji.

Ostatni dotyczy posiadania odpowiedniej przyczepności podczas pokonywania ciasnego, ostrego zakrętu pod górę, gdzie co tydzień na poboczu leżą plastiki jakiegoś biednego nieszczęśnika. Zakręt jest doskonale łatwy do pokonania z odpowiednią prędkością i na odpowiednim biegu (około 35 mil na godzinę na 3 biegu), automatyczna zmiana biegów sprawia, że ​​jest za szybko lub nie ma wystarczającej przyczepności, więc redukuję łopatką, gdy zwalniam na podejściu i wszystko jest w porządku.

Powiedziałbym, że skrzynia ETG jest mniej skrzynią, do której wsiadasz i zapominasz o niej, niż inne, którymi jeździłem (C5X EAT był ładniejszy dla porównania Citroena), ale nadal daje mi wszystkie zalety automatycznej skrzyni biegów w mieście, zwłaszcza w nieuniknionym zatrzymywaniu i ruszaniu oraz wielu tymczasowych światłach drogowych, które wydają się ustawiać na mojej trasie do pracy prawie codziennie w tych okolicach. Podoba mi się nawet funkcja start-stop i asystent ruszania pod górę.
 
#24 ·
Kiedyś prowadziłem większość moich samochodów (i kilka motocykli) poprzez szybką zmianę biegów jak w półautomacie (mój ojciec był kierowcą autobusu/autokaru) i nauczył mnie w młodym wieku, jak jeździć z/bez użycia pedału sprzęgła. Albo jak obsługiwać manualną zmianę biegów, szybko wciskając i zwalniając pedał sprzęgła/zmieniając przełożenie przy bardzo wysokich obrotach (zmiany wyścigowe).

Tak jak robią to dzisiejsze dzieci.

Ścigałem się z kilkoma 'dzieciakami' z ich dudniącymi wydechami i skrzyniami biegów z Androidem.
Przestraszyłem ich i żonę moimi nigdy-nie-mów-nigdy wybrykami.

Nawet na zakrętach (i na mokrej nawierzchni) nigdy się nie kładłem.
Uszkodziłem kilka siłowników i sprzęgieł, ale i tak się zużywają. Tak jak w półautomatycznych skrzyniach biegów.

Ale twoja lewa noga robi o wiele więcej, niż tylko podtrzymuje twoje ciało lub chodzi.
 
  • Like
Reactions: rantingsmith