Citroen C4 Cactus Crossover Forum banner

Motorolie bijvullen waarschuwing

1 reading
23K views 5 replies 5 participants last post by  ajw272  
#1 ·
Ik krijg willekeurig een waarschuwing om "motorolie bij te vullen", ook al is dit gedaan. De sensor is vervangen, maar ongeveer 6 maanden later krijg ik dezelfde melding. Mijn Citroen garage heeft de olie nogmaals bijgevuld, maar een paar maanden later verschijnt de melding weer. Er is geen zichtbare lekkage die ik zou hebben opgemerkt. Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

#2 ·
Het is heel normaal om bij te vullen tussen de beurten (een keer per jaar), maar niet meer dan 1-2 liter.

Ik heb meegemaakt dat er helemaal geen olie meer in zat (ik denk dat ze vergeten waren bij te vullen na de beurt), maar geen waarschuwing gekregen, ik ontdekte het zelf toen ik de olie controleerde.

#3 ·
Badoura said:
Ik krijg willekeurig een waarschuwing om "motorolie bij te vullen", ook al is dit al gedaan. De sensor is vervangen, maar ongeveer 6 maanden later krijg ik dezelfde melding. Mijn Citroën garage heeft de olie nogmaals bijgevuld, maar een paar maanden later verschijnt de melding weer. Er is geen zichtbare lekkage die ik zou hebben opgemerkt. Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Welke motor heeft u? En hoeveel mijlen zitten er tussen het bijvullen en de waarschuwing voor laag oliepeil?
De benzine 82 motor heeft blijkbaar een kleine oliecapaciteit, dus mogelijk is het normale motorolieverbruik in de paar maanden voldoende om het niveau te laten dalen.

De oliepeilstok geeft u een visuele indicatie van het werkelijke niveau. De gebruikershandleiding legt uit hoe u deze controle kunt uitvoeren en suggereert om deze, indien nodig, elke 3000 mijl te controleren en bij te vullen.

#4 ·
OP - is het probleem opgelost? Mijn auto begon willekeurig "motorolie bijvullen" te melden, ongeveer 50% van de tijd tijdens het starten. De peilstok geeft netjes aan: halfvol - op een koude motor die 's nachts heeft gestaan. Dus het lijkt een sensorprobleem te zijn?

#5 ·
Deze auto bevat slechts 3,3 liter olie, daarom is het uiterst belangrijk om deze regelmatig bij te vullen.
Als deze slechts halfvol is, rijdt u rond met minder dan 2 liter olie, wat niet genoeg is. U zult ook merken dat hij beter loopt als de olie is bijgevuld.
Citroen heeft mijn motor vervangen omdat hij te veel olie verbruikte, tot 0,5-1 liter per 1000 km.